Toimintasuunnitelma 2023

Sääntömääräinen toiminta.

Sääntömääräiset kevät- ja syyskokoukset pidetään sellaisissa paikoissa jossa voi nauttia kokouslounaan. Kokousedustajat osallistuvat Hämeen Senioripiirin kokouksiin. Hallitus kokoontuu 3-4 kertaa vuodessa.

Jäsentilaisuudet.

Perinteisen Akaan Senioreiden tapaamisen on Akaan vuoro järjestää. Järjestämisen ajankohtaa ei vielä tiedetä, koska Akaalaiset olivat meidän vieraana vasta 17.10. Nuutajärvellä. Tapaaminen siirtyi Korona-viiruksen takia n. kahdella vuodella.

Kevätkokous pidetään helmi-maaliskuun vaihteessa (ennen 15.3.) motelli Pentinkulmassa. Kuukausilounaat pidetään totuttuun tapaan myös Pentinkulmassa kuukausittain.

Syntymäpäivätilaisuus ja ulkoilupäivä pidetään toukokuussa. Kesäteatteriretki kesä-heinäkuussa, teatteri- sekä muita retkiä mahdollisuuksien mukaan. Otamme mielihyvin jäseniltä vastaan ehdotuksia erilaisiin tapahtumiin osallistumisesta! Syyskauden avaus pidetään syyskuussa ja pikkujoulu joulukuussa.

Piirin tilaisuudet/ Senioriliitto.

Piirin tilaisuuksista ei ole vielä mitään tietoa aikaisesta ajankohdasta johtuen. Liiton 18. varsinainen liitokokous pidetään Savonlinnassa 6-8 päivä kesäkuuta.

Pienryhmätoiminta/kerhot.

Kerhotoiminta on hiipunut, mutta uusina, ehkä tietotekniikka, älypuhelin, liikunta, erilaiset pelit?

Markku Keskimaa on aloittanut  yhdistyksen uutena kotisivujen hoitajana ja on lupautunut auttamaan jäseniä digi-ongelmissa. Yritämme saada Markun johdolla aikaiseksi jäsenille suunnattua tietotekniikka koulutusta esim.digikerhon.

Tiedottaminen.

Kokousilmoitukset julkaistaan Urjalan Sanomissa. Vuoden tapahtumista tiedotetaan jäsentiedotteilla ja Urjalan Sanomien seuratoimintapalstalla.

Jäsenasiat.

Yhdistyksen jäsenyyttä tarjotaan omassa ystävä-ja tuttavapiirissä aktiivisesti.

Suhteet ulospäin.

Pidetään yhteyttä valtuustoryhmiin sekä oman piirin kansanedustajiin. Pidetään yhteyttä myös Urjalan muihin eläkeläisjärjestöihin. Yhteydenpito muihin on nykyisin vielä tärkeämpää, koska meidän on yksin vaikea saada niin paljon lähtijöitä kasaan että voimme ajatella yhteiskuljetusta.

Taloudellinen toiminta.

Talousarvio on laadittu nykyisen 25 euron jäsenmaksuun perustuen. Yhdistyksemme pääasiallinen talous on jäsenmaksujen sekä järjestettävien arpajaisten varassa. Retket ym. järjestetään osallistujien omakustanteisina, joita yhdistys tukee mahdollisuuksien mukaan.

Taloudenhoitaja laatii yhdistykselle erillisen talousarvion vuodelle 2023.

Urjalassa.

Lähitoritoiminta jatkuu perjantaina aamupäivisin vuoden 2023 alusta uudessa paikassa eli, vanhan sairaalan tiloissa. Toivomme myös aktiivisen liikuntatoiminnan jatkuvan entiseen malliin.

Huom!  Toiminta on laadittu vanhan toiminnan mukaisesti. On todennäköistä, että Koronankin takia voimme palata normaaliin toimintaan, tämä kuitenkin edellyttää jokaisen  jäsenen aktiivista osallistumista, sillä jäsenmäärämme on uhkaavasti vähentynyt.

Hallitus